manonvanderheijden.reismee.nl

Zes weken achter de boeg, gelukkig nog een heleboel te gaan

Hola!

Weer een blog over de afgelopen twee weken waarin ik wederom niet stil heb gezeten!
Ik ben nu ondertussen vier weken aan het sporten bij de Gaelic for Mothers and Others denk ik. Ik vind het echt ontzettend leuk om te doen en ik ben ook wel van plan om dit gedurende mijn resterende periode te blijven doen hier. Ik hoorde afgelopen week dat twee andere au pairs ook aan gaan sluiten, dus daar ben ik best benieuwd naar. Wat betreft de regels en het inzicht in de sport ga ik met grote stappen vooruit, maar mijn conditie is na al die jaren toch ver te zoeken. Misschien moet ik daar maar wat extra aandacht in stoppen haha.

Verder ben ik nu twee keer naar mijn Spaans cursus geweest. Ik ben heel blij dat ik ervoor gekozen heb om echte lessen te nemen, want nu leer ik het ook spreken. Mijn Spaanse vrienden zorgen er ook wel voor dat ik het ook blijf oefenen ;) en ik kreeg gister zelfs een compliment dat m’n accent zo goed is. Best trots op mezelf, ik doe m’n best.
De inhoud van de lessen is vrij basic. We zitten met ongeveer 16 mensen in de cursus en 11 daarvan zijn 50+ denk ik. Daardoor ligt het tempo denk ik ietsje lager dan ik gewend ben van de taallessen op de middelbare school. Maar veel herhaling kan ook weer geen kwaad, denk ik dan. Ik vind de Spaanse lessen heel leuk om te doen, en ik zou heel graag een tweede vreemde taal vloeiend willen spreken, maar ik was even vergeten hoe oncomfortabel het is om een taal te leren. Over m’n Engels hoef ik niet meer echt na te denken, maar over m’n Spaans daarentegen ;).

De afgelopen tijd heb ik veel leuke activiteiten ondernomen en nog meer nieuwe au pairs ontmoet. Zo ben ik voor het eerst naar een ‘night club’ geweest hier. Het gekke is alleen dat ze hier ook avondeten serveren in nachtclubs. Misschien niet in allemaal, maar in deze in ieder geval wel. Daarom is het rond 8 uur ’s avonds ook al enorm druk met (vooral Spaanse en Zuid-Amerikaanse) mensen die letterlijk de hele avond dansen. Was verder enorm gezellig!
Ook ben ik voor de eerste keer naar de bioscoop geweest hier. De prijzen zijn vergelijkbaar met de prijzen in Nederland, dus daar werd ik niet per se heel gelukkig van. Ook ben ik deze week weer naar de markt in Dun Laoghaire geweest met een heleboel au pairs, waar dus kraampjes van alle landen in Europa staan (behalve van Nederland natuurlijk).
Afgelopen week was een erg drukke week. Ik moest een paar uur meer werken dan normaal en de rest van m’n dagen had ik vol gepland met leuke dingen. Zo ben ik maandag een wandeling gaan maken door de omgeving van Glenageary (wat ik dus nog nooit gedaan had) met een Tsjechische au pair. Dinsdag heb ik inkopen gedaan bij de Lidl met 2 andere au pairs en daarna ben ik naar de city centre gegaan om met 2 andere au pairs te lunchen. Woensdag heb ik de hele dag gewerkt en donderdag ook tot 15.30 uur. Donderdagavond ben ik naar de pub geweest met Filippa (Zweedse) om bij te praten over onze weekenden in Belfast (zij ging een week later dan ik) en om nieuwe plannen te maken voor activiteiten. Vrijdag ben ik met Nagore (Spaanse) naar Dundrum geweest omdat zij nog wat kleren nodig had en ’s avonds heb ik gebabysit. Het was heerlijk om even bij te komen en een filmpje te kijken op de bank. Ik heb zelfs Pietje Bell gekeken met mijn oudste host son. De Engelse ondertiteling was niet altijd correct, maar hij vond het leuk en dat is het belangrijkste. Zaterdag regende het de hele dag, dus ben ik verschillende coffeeshops in gevlucht met steeds verschillende au pairs en heb ik een bezoekje gebracht aan de winkel waar een au pair in het weekend werkt.

Gister was echt een perfecte dag. Ik stond redelijk vroeg op en ik werd heel vrolijk toen ik zag dat de zon scheen. Toen ben ik op weg gegaan naar Howth met Nagore, Coni (Spaanse), Filippa, Jessica (Zweedse) en Linda (Mexicaanse). Ik had veel goede verhalen gehoord, maar het was niks gelogen! Dublin blijft me verrassen met plekken zoals deze. Het was ontzettend mooi en de zon maakte het allemaal nog net iets beter. Ook heb ik in de verte voor het eerst een zeehond gezien! Ik had al vaker gehoord dat ze hier aan de kust regelmatig zitten, maar dit was de eerste keer dat ik er zelf een zag. Filippa en ik vonden het heel jammer dat we om 2 uur alweer weg moesten voor ons volgende avontuur, namelijk: paddle boaden! Maar hoe gaaf was dat. We waren ruim op tijd terug, dus hebben we nog ergens thee gedronken en onze bikini’s aangetrokken. Toen zijn we naar de haven gegaan, hebben onszelf in een wetsuit gehesen en gingen dapper het water in. Het was koud haha! Ik had verwacht dat het koud zou zijn, dus dat was niet erg. M’n voeten bevroren, maar na een tijdje voelde ik die niet meer. Dus was allemaal zo slecht nog niet haha. Ik moet zeggen dat ik vrij snel gewend was aan het staan op het bord en dat het vrij vertrouwd aanvoelde. Bij Lucía en Filippa was dat gelukkig ook zo, dus gingen we de haven uit, op weg naar de pier. Kris (onze instructeur) vroeg of we zeehonden wilde zien. Ik geloofde hem in het begin niet, want ik wist niet dat er in de haven van Dun Laoghaire ook zeehonden zaten, maar zodra we een stukje verder waren zag ik het eerste kopje boven komen. Dat was echt heel gaaf. Ze waren ook helemaal niet bang en kwamen best dichtbij! Toen zijn we naar de pier gepaddeld (ik ga proberen om hier een filmpje van te uploaden. UPDATE: kan geen filmpjes uploaden, alleen van youtube, dus als je geïnteresseerd bent stuur even een appje) en hier zijn we onderdoor gegaan op zoek naar nog meer zeehonden. Aan het eind werd het vrij donker en Lucía en Filippa waren al afgetaaid. Mijn paddle kwam klem te zitten tussen m’n bord en het dak dus ik was vrij bang om in het water te vallen (dichtbij de verzamelplek van de zeehonden, waardoor ik nog banger werd) dus liet ik me maar op m’n gat vallen en stond zo snel mogelijk weer op ;). Toen ik het eind bereikt had zag ik niet echt iets meer, wat jammer was, want ik hoorde de zeehonden ademen en in het water plonsen. Op dat moment was ik blij om weer om te draaien en weg te gaan, maar ik was super blij dat ik het gedaan had. Was ontzettend leuk!

Als laatste wil ik jullie alvast een sneak preview geven voor mijn komende blogs: ik heb een aantal musicals in het vooruitzicht, de eerste aankomende donderdag al; aankomend weekend staat weer een tripje naar Belfast op het programma om the Giants Causeway en het Titanic Museum nog te bekijken; het weekend erna ga ik hopelijk ook een tripje maken, maar of die door kan gaan is nog een beetje onzeker, de bestemming wordt Londonderry of Limerick; m’n eerste surftripje wordt ook een feit! 9 november gaat het gebeuren en als laatste ga ik in december voor 90% kans een tripje maken naar België. Ja, België haha. Ik weet niet waarom, maar iemand kwam met dat idee en waarom ook niet he?!

Liefs,
Manon

ps: elke keer voeg ik weer wat foto's toe aan mijn albums, maar hier krijg je volgens mij geen melding van

Reacties

Reacties

Opa en oma

Manon bedankt voor je verhaal!! Wat 'n druk baasje ben je toch....
Heel veel lieve groetjes van opa en oma. Dag lieverd??

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active