manonvanderheijden.reismee.nl

Tijd voor een break

Hallo hallo,

Het is bijna zover. Morgenochtend op naar huis! Voelt wel dubbel nu. Ik heb ontzettend veel zin om naar huis te gaan, maar vind het ook gek ergens wel. Dat gevoel zal wel overgaan als ik op het vliegveld zit te wachten morgen…

Op 4 december hebben we met z’n alle onze schoen gezet voor de open haard. Zelfs de papa en mama kregen wat dit jaar, wat een geluk. Het was wel heel schattig, want de jongens hebben allemaal een liedje gezongen. Ik een sinterklaasliedje, zij een kerstliedje. De jongens waren heel enthousiast en gingen daarom ook moeilijk naar bed. Ik kan me nu eindelijk goed voorstellen hoe mijn ouders dat ongeveer 15 jaar geleden ervaren hebben ;). De volgende ochtend zei de middelste: Manon, look what Saint Nicholas put in your shoe! Ze waren allemaal heel blij met de kruidnoten en het strooigoed. Bedankt Sint en hulppiet mam en pap voor dat!
Voor de geïnteresseerden: ik schreef in mijn vorige blog dat ik cadeautjes zou gaan uitwisselen en dat ik gevulde speculaas zou gaan maken. Mijn cadeautjes vielen erg in de smaak! Ze vonden mijn cadeautjes alle drie heel leuk en de middelste was erg verdrietig dat hij zijn tv-tijd voor die dag kwijt was. De dag erna deed hij dan wel weer erg goed zijn best om zijn tv-tijd te behouden die dag. Ik heb samen met de kleinste die dag gevulde speculaas gemaakt. Ik had het nog nooit gedaan, maar het is vrij goed gelukt! Ik had wat meer speculaaskruiden kunnen gebruiken, maar ik vond het toch lekker (en mijn gastfamilie en iedereen die op bezoek was die dag ook…).

Vorig weekend ben ik naar België geweest met Nagore, Coni en met Ben! We landden op vrijdagavond vrij laat in Brussel, zijn zaterdags in Brussel gebleven en zondag en maandag hebben we Leuven verkend. Ik wilde heel graag terug naar de kerstmarkt in Leuven, maar je raadt het al: die was pas geopend vanaf de woensdag erna… Ondanks dat toch een heel fijn weekend gehad. De meiden waren blij dat ik ze mee had gesleept naar Leuven. Ze vonden het heel gezellig en mooi. Ook vond ik het heel leuk om Ben weer voor een weekendje te zien. Ik vond het heel gek om alles om me heen weer in het Nederlands te zien en zoveel Nederlands te praten. We waren op een gegeven moment in een barretje in Leuven en ik ging afrekenen. Dit deed ik met mijn Ierse pinpas, aangezien ik mijn Nederlandse niet mee had genomen. De ober keek me vreemd aan, schakelde over naar het Engels en zei dat hij uit Ierland komt en de pinpas herkende. Na dit gesprek (half in het Engels, half in het Nederlands) begon ik vol enthousiasme in het Nederlands tegen Coni te praten. Na ongeveer 2 minuten kwam ik erachter dat ze dat natuurlijk niet kon verstaan… Oeps.

Na dat weekend stond er weer een drukke werkweek op me te wachten. De jongens zijn allemaal een beetje ziekig en extra moe door de Christmas-excitement. Ook heeft de middelste regelmatig last van driftbuien nu. De ouders zeiden dat het de eerste 2 á 3 maanden erg rustig is geweest voor hem, maar dat deze periode meer is zoals hij hiervoor was. Ik hoop toch dat ik hem wat beter in de hand krijg, want op dit moment heeft alleen mijn hostmom hem echt onder controle. De driftbuien resulteren in veel moeite met hem op bed leggen en veel dingen naar je hoofd gesmeten krijgen. Het klinkt heel erg, maar dit doet me wel een beetje denken aan mijn stage van vorig jaar. Hier was dit gedrag niet heel vreemd. Het is zeer zeker interessant voor me, dus hopelijk lukt het me in het nieuwe jaar ook wat beter om hierop in te spelen voordat hij in een driftbui terecht komt. Maar ervaring leert, dat merk ik wel.

Wat ook een erg leuke dag was, was afgelopen zondag. Toen ben ik samen met Filippa naar Glendalough gegaan in de Wicklow Mountains. Dit stond al erg lang op ons lijstje en ik had dan ook wel een ‘eindelijk’ gevoel toen ik er was. Het was vrij regenachtig en ik baalde heel erg dat ik niet in de herfst kon gaan, maar we hebben onszelf beloofd om in de lente terug te gaan. Het was ondanks dat toch heel indrukwekkend en we hebben een wandeling van 8km door de bergen gemaakt. Na 3,5 uur was onze bus er weer helaas. De verbindingen met de bus daar naartoe zijn echt heel slecht. Je moet er een nacht blijven of na 3,5 uur weer naar huis. Maar goed dat we nog een keer terug gaan! Oh ja, ik ben ook van plan om pap, mam, opa en oma mee te nemen naar de Wicklow Mountains. Dus dat is een mooi vooruitzicht!
Toen we terug gingen naar Dublin, hebben we in het centrum nog wat gegeten met Jessica. Ik vond dat ik toch een keer de echte ‘fish and chips’ moest eten, nu ik toch in Ierland ben. Dus dat hebben we gedaan. Een kinderportie voor mij, maar het viel me mee. Ik heb het allemaal opgegeten haha.

Vanmiddag zijn we naar Santa geweest. Eerst werd een verhaaltje voorgelezen door Mrs. Claus (de vrouw van Santa, ik wist niet eens dat ze bestond). Daarna gingen ze een kaarshoudertje maken met de Elven, vervolgens mochten ze even in de slee van Santa zitten en als laatste op bezoek bij de enige echte Santa himself. Hij vroeg zelf wat ik voor kerst zou willen. Misschien krijg ik toch kerstcadeautjes after all haha. Het was echt gezellig vanmiddag en ik vond het leuk dat ik besloten heb om toch hiervoor te blijven. De middelste had vanavond wat moeite met gaan slapen, want hij wilde niet dat ik weg ging. Wel heel schattig.

Een korte dit keer! De komende twee weken ben ik in Nederland en aan het reizen met mam, pap, opa en oma en later met Ben. Jullie horen weer van mij na de vakantie!

Happy Christmas and a happy new year! (Ja, ze zeggen hier happy Christmas i.p.v. merry)

Manon

Ps: er staan weer een heleboel nieuwe foto’s online! (zie foto’s: County Dublin, County Wicklow & weekendje België)


Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active