manonvanderheijden.reismee.nl

Lente in zicht!

Hola!

Hier weer een update vanuit het zonnige Ierland. We hebben de laatste weken hier erg lekker weer gehad. De zon heeft veel geschenen de afgelopen weken en het is gemiddeld wel 10 graden geweest denk ik! Ik hoorde dat dat in Nederland toch net iets anders is geweest…

Het is drie weken geleden dat ik voor het laatst een update plaatste. Toen had de middelste nog moeite om terug in het ritme te komen en vroeg hij vooral veel negatieve aandacht van me. Ondertussen is dat wel weer goed gekomen, na een paar heftige weken in mijn gastgezin. Ongeveer 2 weken geleden werd de jongste ziek. Hij kwijlde veel, had koorts en begon op een gegeven moment erg te beven. Mijn gastvader heeft toen de ‘nurse line’ gebeld, waarbij een verpleegster dus aanraadt wat je met je ziekteverschijnselen moet doen. Zij raadde dus aan om, via de dokter, naar het ziekenhuis te komen. Daaruit bleek dat hij een keelinfectie had en kreeg antibiotica. Na een dag of vier ging dat weer beter, hij sliep in ieder geval de nacht weer door, maar nog steeds is hij de oude niet helemaal. Ongeveer één week geleden werden de middelste, de oudste en mijn gastvader ziek. Mijn gastvader heeft één dag op bed gelegen, de oudste is twee of drie dagen thuis geweest, maar de middelste is vier dagen thuis geweest. Op de tweede dag had hij koorts en kreeg hij op een gegeven moment last van zijn nek. Mijn gastmoeder is dus direct met hem naar het ziekenhuis gereden, want het zou hersenvliesontsteking kunnen zijn. Dat bleek gelukkig niet het geval te zijn, maar het hele huis stond wel op stelten die dag. Dat kwam dan ook weer omdat ik op de eerste dag van alle zieken ook last kreeg van mijn nek. ’s Avonds kon ik m’n nek niet meer bewegen en ik was blij dat mijn gastvader de jongste op bed wilde leggen voor me. Ook de dag erna heb ik de halve dag vrij gekregen, mede om naar de fysio te gaan. Mijn nek is nog steeds niet echt beter, maar ik ben naar de dokter geweest voor een verwijsbrief en ga volgende week weer terug naar de fysio. Hopelijk ben ik er dan eind deze week vanaf!
Door alle zieken en ziekenhuisbezoeken waren de afgelopen weken ook niet echt rustig, maar sinds het weekend is iedereen weer beter dus ik verwacht meer rust in de komende weken gelukkig!

Drie weken geleden heb ik een Nederlandse au pair, Laura, leren kennen die heel dicht bij mij woont. Ze heeft zich ook aangesloten bij gaelic football en sindsdien hebben we een aantal keren afgesproken ook. Ik vind het heel gezellig altijd, maar ik had vrij veel moeite met het schakelen tussen Nederlands en Engels, aangezien ik hier nog geen Nederlandse vriendinnen heb gemaakt. Op 27 januari ben ik met Laura en Filippa naar het Powerscourt Estate geweest. Laura mag gebruik maken van de auto van haar (Nederlandse) gastgezin en ze hebben ook een lidmaatschapspas voor de Japanse tuinen en de waterval bij het Powerscourt Estate, dus Filippa en ik dolblij dat we mee mochten. We hebben een gezellige middag gehad, met heerlijk weer. We waren helaas te laat voor de waterval. We kwamen om 5 uur daar aan en het sloot om 4 uur al… Helaas, dan moeten we maar een keer terug nog.

In het weekend van 2 februari ben ik met Filippa naar Cork geweest. Dit was de laatste stad in Ierland die echt nog op mijn bezoek-lijstje stond voordat ik naar huis ga. Ik had er zeker geen spijt van dat we zijn gegaan! Het is een leuk klein stadje, in het dal van de heuvels. Ik vond het heel fijn ook om met Filippa te reizen, want we wilden allebei eigenlijk een beetje hetzelfde. We hebben ontzettend veel gewandeld en dus ook veel gezien in die twee dagen dat we er waren. Op de tweede dag zijn we naar Blarney Castle gegaan. Dit vond ik zelf een beetje tegenvallen voor de prijs die we betaald hadden om binnen te mogen. Ondanks dat vond ik het wel mooi om te zien en hebben we nog een wandeling gemaakt door de bossen daar. Ik besefte me weer dat ik een goede keuze heb gemaakt om naar Ierland te gaan voor dit avontuur, want ik hou ontzettend veel van de natuur en de cultuur hier.

Ook afgelopen weekend was ik heel trots op mijn nieuwe woonplek en heb Ylva rondgeleid door de buurt hier. Ze kwam vanaf vrijdagmiddag op bezoek en is vandaag weer naar Engeland gevlogen. Ze mocht van mijn gastfamilie op mijn kamer slapen, wat toch weer behoorlijk wat scheelt in de kosten! Ik heb haar wat van de stad laten zien, maar vooral ook van de omgeving waar ik woon en de natuur hier. We hadden wederom veel geluk met het weer hier. Vier dagen zon met een uurtje regen in totaal. Niet gek! Ik heb het ontzettend naar m’n zin gehad en vond het leuk dat ze op bezoek kwam.

Verder wil ik nog mededelen dat mijn tweede Spaans cursus gecanceld is. Dat vond ik wel heel jammer! Ze hadden niet genoeg aanmeldingen. Toen heb ik maar het boek aangeschaft wat we zouden gaan gebruiken en heb ik met Nagore afgesproken 1 keer in de week met haar in de ochtend samen te gaan leren. Ik als haar Engels lerares en zij als mijn Spaans lerares. Ik ben benieuwd hoe dat gaat lopen haha, maar heb er wel veel zin in.

Dat was hem weer! Op dit moment kijk ik erg uit naar mijn resterende weken hier. Het gaat zo snel allemaal. Ook heb ik heel veel zin om in maart met pap, mam, Joyce en Koen op wintersport te gaan.

Ik heb weer foto’s toegevoegd aan het album County Dublin, County Wicklow en ik heb een nieuw album genaamd County Cork toegevoegd!

Kusjes,
Manon

Reacties

Reacties

Opa en oma !!

Manon, het was weer een reuze leuk verhaal.
Groetjes, opa en oma ??

En foto's natuurlijk..

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active