manonvanderheijden.reismee.nl

I'm gonna miss you, Ireland!

Hee hee,

Het is me niet helemaal gelukt om nog een update te geven voordat ik vertrok uit Ierland, maar toch een kort verhaal over mijn afgelopen twee weken.
De afgelopen twee weken heb ik het heel druk gehad met afscheid nemen van alles en iedereen. Ik ben veel te vaak gaan uit eten of gaan lunchen in een restaurant waar ik nog graag terug wilde of nog graag heen wilde. Uiteindelijk heb ik nog niet alles van mijn lijstje af kunnen strepen, omdat mijn favoriete restaurant gesloten was op de avond dat we daar zouden gaan eten. Daar baalde ik wel van, maar toen zijn we in een ander restaurant belandt waar het eten ook heel goed was. Dat was dan wel weer een meevaller.
Afgelopen donderdag ben ik met mijn gezin gaan uiteten als afscheidsdiner. Ik vond het wel heel lief dat ze dat deden en het was ook heel gezellig. Mijn hostdad had ook cadeautjes gekocht voor me, met op ieder cadeautje een boodschap. Echt heel schattig. Ik was in het bijzonder blij met een klein notitieboekje met een Keltische kaft. Ik vind hem echt heel mooi. Ook heb ik een boek gekregen van een bekende Ierse poëet. Ik wilde graag nog een boek kopen van een Ierse schrijver, ik had niet per se gedacht aan een poëet, maar ik wist niet goed welke. Dus ik was ook met dit cadeautje heel blij en was even bang dat ze mijn gedachten konden lezen.

Vorige week zaterdag ben ik terug gegaan naar een schiereiland in het noorden van Dublin. Ik was hier eerder al heen geweest, maar toen kon ik maar een ochtend blijven. Dus toen had ik maar de helft van het eiland gezien. Ik was met 3 Duitse meiden van gaelic football en Filippa. Het weer was echt lekker en het is zo ontzettend mooi daar. Ik ben heel blij dat ik daar nog tijd voor had. Deze dagen ga ik ontzettend missen in Nederland.

Als laatste heb ik afscheid genomen van mijn lieve nieuwe vriendinnetjes. Vorige week zondag had ik afgesproken in het park. Daar hebben we heerlijk in de zon gezeten. Toen de zon weg was, werd het koud en zijn we naar de pub gegaan. Ik was nog nooit in deze pub geweest, maar de hostdad van een van de Duitse au pairs is de eigenaar van die pub. Het eten was echt heel lekker en ik heb het erg naar mijn zin gehad die dag. Ook heb ik een Ierse vlag gekocht en iedereen daar een boodschap op laten schrijven. Ziet er wel leuk en lief uit. Verder heb ik in de afgelopen week bijna elke dag wel afscheid moeten nemen van iemand, maar ik vond het niet heel vervelend. Veel van mijn nieuwe vrienden wonen in Duitsland of Spanje, dus dan is het misschien wat makkelijker om ze nog eens terug te zien.

De komende 2,5 week ben ik in de UK. Op dit moment ben ik bij Ylva op bezoek in Cambridge. Woensdagavond ga ik met de nachtbus richting Schotland voor een weekje Edinburgh en Inverness met Ben en ik sluit mijn tripje af in Londen, waar ik op 26 april naartoe ga.

Ik zie jullie allemaal snel weer!

Manon


Reacties

Reacties

Anne

Wat een fijne afsluiter zo te lezen, geniet van het reizen!! ✨

Opa en oma!!

Dank je voor alle mooie verhalen en verder veel plezier in die andere landen ??

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active