manonvanderheijden.reismee.nl

Weer een update!

Hee hee!

Weer twee weekjes die voorbij zijn gevlogen! Ik heb weer een heleboel leuke dingen mogen meemaken. Als eerste is de jongste eindelijk wat meer gewend geraakt aan een zesde persoon in het huis. Hij had er tot twee weken geleden redelijk wat moeite mee, wat vooral voor hem als voor mij vermoeiend was. De woorden ‘go away Manon’ en ‘leave me alone Manon’ waren woorden die dagelijks voorbij kwamen, maar dit nam ik niet persoonlijk op. Ik heb van een aantal andere au pairs gehoord dat hun host kinderen daar ook last van hebben, maar niet iedereen kon dat van zich af zetten. Ik had er echter niet echt moeite mee. Ik begrijp goed dat een tweejarig kind liever heeft dat z’n moeder/vader hem naar bed brengt dan een meisje wat opeens in huis woont. Dit is echter van de ene op de andere dag overgegaan in ‘here’s Manon!’. Hij begroet me nu vriendelijk en vraagt me zelfs waar ik heen ga als ik mijn jas aantrek.
Verder heb ik de laatste tijd meer tijd met de jongens besteed. Ik merkte dat ik mezelf vaak opsloot op mijn kamer als ik vrije tijd had en een boek las of een serie keek, maar de laatste twee weken heb ik veel op de trampoline gelegen, gevoetbald en verhaaltjes gelezen (ook in mijn vrije tijd). De kids waarderen het heel erg en ik merk dat de band daardoor ook beter wordt. Ik denk dat ik vooral nog moest wennen aan het leven in een ander land, andere cultuur en in een andere taal dat ik me daardoor iets meer afzonderde. Op dat moment paste dat bij wat ik nodig had, maar ik ben wel blij dat ik nu die omschakeling heb gemaakt.

In de afgelopen twee weken ben ik naar twee musicals geweest. De eerste was ‘Rock of Ages’ met Filippa. Als ik eerlijk ben ging ik hier vrij onwetend in, ik wist alleen dat er rocknummers gezongen zouden worden. Maar het was wel heel leuk om te zien! Ik heb echt genoten. Een week later stond ‘Shrek the Musical’ op de planning, maar niet met een au pair, maar mijn oudste host kid! We zijn samen met de trein naar de stad gegaan, hebben wat lekkers gekocht en hebben toen de musical gekeken. Ik vond hem erg leuk en grappig en J. vond hem ook erg leuk! Ik was best nerveus, want hij had lang geen musical meer gezien en het was best een spontane actie om aan mijn gastmoeder te vragen of ik J. mee mocht nemen. Maar mijn gastmoeder vond het goed en ik ben blij dat ik het gevraagd heb.

In het weekend van 20 en 21 oktober ben ik naar Belfast gegaan voor de tweede keer. Na mijn vorige tripje naar Belfast had ik eigenlijk spijt dat we niet naar de Giant’s Causeway waren gegaan en ook het Titanic Museum had ik graag nog willen zien. De week na mijn eerste tripje kwam ik twee au pairs tegen die ik al eerder had ontmoet en zij vertelden mij dat ze dat weekend dus zouden gaan. Ik vroeg: wat willen jullie zien? En deze twee dingen waren de eerste dingen die ze noemden. Ik kon niet anders dan meegaan, toch?
Achteraf heb ik er zeker geen spijt van dat ik mee ben gegaan. We waren met z’n vieren: Kyla (Amerikaanse), Monique (Nieuw-Zeelandse) en Sarah (Duitse). De eerste dag hebben we een hop-on-hop-off tour gedaan door de stad. Ik had het meeste al gezien in het centrum zelf, dus dit was de perfecte manier om ook de omgeving rondom de stad te bekijken. Aan het eind van de middag zijn we uitgestapt bij het Titanic Museum. Achteraf hadden we maar een uur om daar binnen rond te kijken, terwijl de gemiddelde bezoektijd 2 uur is. Dus we hadden veel te weinig tijd, dat was vrij jammer. Maar het was gaaf om te zien en indrukwekkend ook!
De tweede dag hebben we een tour gedaan naar onder andere de Giant’s Causeway. De tourguide stopte ook op andere plekken, onder andere bij een mooi kasteel. Deze dag was echt super gaaf! Het was heel mooi en ik ben heel blij dat ik terug ben gegaan om dit nog te bekijken!

Afgelopen weekend ben ik drie dagen naar Derry (Londonderry) geweest met Nagore, Leticia, Miriam, Laura, Coni (allemaal Spaans) en Héloïse (Frans). Het was super koud! De stad zelf was niet heel bijzonder mooi, overal lag rommel op straat en je had constant het gevoel dat je in het verkeerde deel van de stad was, maar het uitzicht over de stad was wel heel mooi. Onze airbnb lag op een uur lopen van de stad, wat ik op zich niet erg vond, want dit gaf ons de gelegenheid om ook de natuur te zien en het uitzicht over de stad. Op sommige momenten is het lastig om met zo’n grote groep een stad te bezoeken, want 7 is eigenlijk te veel voor zo’n reisje, maar het brengt ook veel gezelligheid met zich mee en daar heb ik van genoten. De terugweg duurde maar liefst 6 uur, dus ik was blij dat ik thuis was haha.

Ik heb foto’s geüpload in de twee mapjes die ik eerder al gemaakt had. De foto’s van Dublin en omgeving heb ik toegevoegd aan ‘County Dublin’. De foto’s van mijn tweede weekendje Belfast heb ik toegevoegd aan ‘Weekendje Belfast’. De nieuwste foto’s staan onderaan. Bij elke foto heb ik de datum staan, dus zo kan je zien welke nieuw zijn. Voor de foto’s van Derry heb ik een nieuwe map gemaakt.

Ik probeer mijn verhalen vrij kort te houden, want anders wordt het wel een heel lang verhaal. Als je ergens meer over wil weten, laat gerust een reactie achter! Dan kan ik daar de volgende keer wat dieper op in gaan :).

Kusjes,
Manon

Reacties

Reacties

Anne

Shrek the Musical??? Omg!!! Zo jaloers. Fijn dat je zulke leuke vrienden om je heen hebt om mee om te gaan.

Hopelijk tot snel!!!

Liefs

Opa en oma

Fijn om je verhaal te lezen!! Je hebt 'n druk leven, gezellig toch!!
Heel veel lieve groetjes van opa en oma ??

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active