manonvanderheijden.reismee.nl

En we gaan nog niet naar huis...

Dia dhuit!

Wat gaat de tijd ongelooflijk snel. Ik heb in de afgelopen twee weken echter wel weer een heleboel leuke dingen gedaan en meegemaakt.

Als eerste gaat het nog steeds goed met mijn gezin. De ziektes zijn afgenomen en de eerste anderhalve week waren eigenlijk heel rustig voor iedereen. Daar heb ik echt van genoten. De kinderen gingen makkelijk naar bed, de jongste was makkelijk te entertainen overdag en weinig ruzies en dergelijke. Daarna werd de middelste wat stuiterig (wat niet vreemd is), want hij was eergister jarig. Afgelopen vrijdag had hij zijn kinderfeestje en ja hoor: ik was ook uitgenodigd! Er waren 7 vriendjes van hem en ons hele gezin was er ook bij, dus 10 kinderen in totaal. Ik heb respect voor alle moeders die dat elk jaar weer (en soms dus voor meerdere kinderen) doen! We gingen eerst frietjes en een burger eten bij Rockets, een tentje in Dun Laoghaire. De kinderen waren vrij druk en werden na de rocky road taart (met maltesers en jelly beans erboven op) alleen maar drukker. We hebben ze daarna dan ook even losgelaten op een grasveld en toen hebben ze lekker spelletjes kunnen spelen. Toen ze ongeveer 15 minuten hadden kunnen rennen, gingen we naar de bibliotheek. Mijn host mom had kaartjes gekocht voor een voorstelling van roodkapje, maar niet de normale versie maar de ‘revolting rhyme’ versie van Roald Dahl. Voor de mensen die dit niet kennen: Roald Dahl heeft in dat boek een aantal sprookjes herschreven met een onverwachte wending van het verhaal. Dus in dit geval werd roodkapje niet opgegeten door de grote boze wolf, maar schoot roodkapje de wolf dood. De kinderen waren onder de indruk haha. Als laatste hebben ze nog even rond kunnen rennen weer, want de voorstelling was een half uur eerder afgelopen dan gepland was. Volgens mij hebben alle kinderen het toch wel naar hun zin gehad en mijn gastouders waren blij dat ik mee wilde en dat ze een extra paar handen en ogen hadden die middag.

Verder heb ik ontzettend genoten van het weer wat beter werd de afgelopen twee weken. In de eerste week ben ik een ochtend naar Honeypark gegaan met de jongste. Toen hij zag dat ik oud brood uit de vriezer haalde, stopte hij gelijk met huilen en de rest van de dag is hij vrolijk geweest. Hij houdt erg van de eendjes voeren en hij ging ook heel vrolijk de reiger voeren. Ik vind het maar enge beesten… Daarna zijn we naar de speeltuin gegaan en hier heb ik de hele ochtend zonder jas kunnen rondlopen. Dat was de eerste dag hier dat het weer daar goed genoeg voor was. Halverwege de ochtend zijn we naar de coffee shop gewandeld, want in het park zelf is geen wc. Daarna zijn we een chocoladecroissantje gaan halen en onze ochtend kon niet meer stuk.
Afgelopen week heb ik weer hetzelfde riedeltje gedaan met hem, maar toen was het weer nog beter dat ik zelfs verbrand ben in mijn gezicht. Ik kan niet zeggen dat ik het erg vond haha. De dag erna, donderdag, ben ik met Héloïse, haar jongste kindje van 2 en mijn jongste naar het strand gegaan. Ik was erg inspiratieloos over waar ik hem mee heen kon nemen dat ik de middelste om advies vroeg en hij stelde het strand voor. Dat was een top plan, maar aangezien ik de laatste weken op donderdag met Héloïse afspreek en haar kindje, vroeg ik haar om mee te gaan. Ze heeft ons zelfs opgehaald thuis en weer thuisgebracht. Mijn jongste was helemaal in zijn nopjes en heeft zich vermaakt door kuilen te graven, zandkastelen te bouwen, emmers en bootjes te vullen met zand, te voetballen en door samen met mij of Héloïse water te gaan halen in de zee. Na deze ochtend, ook al had ik hem goed ingesmeerd, was hij ook verbrand in z’n gezicht. Ach ja, kan gebeuren.

Op vrijdag 22 maart ben ik ’s ochtends eerst wat gaan drinken met Nagore en Filippa en daarna ben ik richting het vliegveld gegaan want m’n vrienden uit Someren en omgeving kwamen langs! Ik vond het echt heel leuk dat ik ze weer wat langer sprak dan een uurtje en vond het heel lief dat ze me kwamen opzoeken! Ik heb het ook echt naar m’n zin gehad. Op de eerste avond hebben we wat drankjes gedaan in de stad. De tweede dag hebben we de cliff walk gedaan van Bray naar Greystones. Ik had hem al 2x eerder gedaan, maar ik vind het wel leuk om dit ook aan mijn vrienden te laten zien. Niet iedereen was even enthousiast, maar ik denk dat we dat wel hebben kunnen compenseren haha. Daarna heb ik ze Dun Laoghaire laten zien en in de avond moest ik helaas oppassen. Op zondag ben ik weer richting het centrum gegaan en hebben we door de stad gewandeld en alle hotspots bezichtigd. Ook hebben we de Jameson distillery bezocht. Ik ben niet meegegaan met de tour, want ik had al een whiskey tour gedaan in Dublin en ik drink toch niet. Toch heb ik me prima vermaakt in een cafeetje met een boek in de zon. Heerlijk
Bedankt dat jullie me kwamen opzoeken Sharon, Iris, Anne en Elke!

Afgelopen zaterdag ben ik met Filippa naar Clontarf gegaan en Coni wilde onze gids zijn. Haar gastgezin woont daar, dus ze weet alle goede plekjes te vinden. Er is een heel groot park waar we doorheen zijn gewandeld. Het was lekker weer, dus alle Ieren waren in dat park te vinden. Ook was er een marktje. Het deed me een beetje denken aan de markt in het park van Dun Laoghaire, alleen is het park in Clontarf ongeveer 100x zo groot. Verder ligt het ook aan de kust, dus hebben we de kustwandeling ook nog even meegepakt. Heb het goed naar mijn zin gehad!

Gister heb ik een ontspannen dagje met Filippa gehad. We hebben eerst wat gedronken en gegeten in een coffee shop. Vervolgens zijn we op bezoek gegaan bij Lucía in haar winkeltje en daarna zijn we naar een dansshow van Héloïse gegaan. Daarna hebben we weer een aantal uur in de pub gezeten totdat het tijd was om te gaan uiteten. Omdat de tijd toch wel begint te dringen, heb ik dit weekend veel kunnen afstrepen van mijn lijstje van dingen die ik nog wilde doen en zien. Het restaurant van gister was er één van. Het voelt heel gek om afscheid te nemen van mensen met de woorden: ik zie je op mijn afscheidsfeestje. Of naar plekken te gaan waarvan ik weet dat ik er veel tijd heb gespendeerd, maar er misschien nooit meer zal komen. Ik ga Ierland wel missen…

Dit keer foto’s in de map Co. Dublin en Co. Wicklow! Ik ga proberen om nog 1 laatste blog te schrijven voordat ik naar huis ga op 13 april.

Liefs,
Manon

Reacties

Reacties

Iris

Dat boek van Roald Dahl was vroeger mijn favoriete boek!! Ik kende die verhalen letterlijk uit mijn hoofd ??

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active