manonvanderheijden.reismee.nl

Het is bijna zover...

Hallo allemaal!

Aankomende zondag (2 september) gaat mijn au pair avontuur dan eindelijk beginnen. Ik heb hier zo'n zeven jaar naar uitgekeken, maar toch besef ik nu nog steeds niet volledig dat het over een paar dagen echt gaat beginnen.

Ik zal jullie eerst wat meer informatie geven over waar ik terecht kom en wat ik ga doen. Aankomende zondag vertrek ik vanaf Eindhoven Airport naar Dublin Airport. Hier zal ik opgehaald worden, maar ik weet nog niet precies door wie (waarschijnlijk de vader van het gezin). Het huis waar ik mijn komende maanden zal wonen, ligt in het zuiden van de 'county Dublin', in Glenageary. Ik ga hier samenwonen met mijn hostfamily, bestaande uit een vader, moeder, 3 jongens en één kat. Ja, een kat. Dat wordt nog even wennen voor mij, maar als het goed is komt hij niet boven. Dus dat zou fijn zijn ;). Aankomende week ga ik aan het gezin vragen of ze het goed vinden dat ik wat meer informatie geef (namen, leeftijden, etc.) en of ze het goed vinden dat ik op mijn blog foto's deel van het huis en de kinderen. Dus wordt vervolgd!

Wanneer ik aankom op zondag, is het meteen volle bak in huis. De oudste zoon is namelijk jarig zaterdag en ze hebben de familie uitgenodigd om te komen eten zondag. Wel heeft moeder me gerust gesteld dat het voor hen geen bijzonderheid is, dus dat het waarschijnlijk niet een al te grote 'happening' zal zijn. Verder ga ik maandag en dinsdag met moeder meedraaien in de dagelijkse routine en ga ik woensdagochtend voor het eerst alleen op de jongste jongen passen.
Ik ga, zoals nu gepland staat, tot en met april 2019 ongeveer 25 uur in de week werken. In december of januari zal blijken of ik langer kan/wil blijven, maar dat hangt af van het werk van vader. Moeder werkt flexibel, dus ze vonden het erg fijn als ik ook flexibel kon zijn in mijn werkuren. Dat wil zeggen dat ik niet elke week dezelfde dagen werk. De dinsdag en woensdag staan wel vast, maar per week is het even kijken of ik daarnaast de donderdag of de zaterdag werk. Als ik dus op donderdag werk, heb ik een extra lang weekend! Dat betekent: veel van het land zien en nieuwe mensen ontmoeten.
Ik kan nog niet heel veel vertellen over hoe mijn weken/dagen eruit gaan zien, dus ik zal in de volgende blog (wanneer ik er ongeveer een weekje ben) een overzichtje per dag geven wat ik gedaan heb en wat ik in het vervolg ga doen.

Nu het toch stiekem dichtbij komt allemaal, ben ik dus al druk bezig met alles wat nog gedaan moet worden. Mijn contract is rond, mijn vliegtickets zijn geboekt, mijn verzekering is bijna rond en mijn koffers... Ja, mijn koffers zijn deels gepakt, maar er puilt nog van alles uit. Het zal vooral een gevecht worden met de kilootjes ben ik bang. Maar daar heb ik nog een aantal dagen voor.

Vanavond heb ik nog een afscheidsfeestje (en tegelijk nog slagingsfeestje, want ik ben geslaagd voor mijn HBO Social Work) gepland staan voor mijn familie en morgen eenzelfde feestje, maar dan voor mijn vrienden. Ik vind het fijn om iedereen nog een keer te zien voordat ik weg ga, want het zou goed 8 tot 10 maanden kunnen duren voordat ik ze weer zie.

Ik heb er erg veel zin in en ik ben heel benieuwd waar ik terecht ga komen en hoe de mensen en de cultuur is in Ierland! Ik hou jullie op de hoogte :)

Groetjes,
Manon

PS: als je geïnteresseerd bent in hoe mijn tijd in Ierland verloopt, dan kan je je mailadres achterlaten (rechts bovenaan) en dan krijg je een automatisch mailtje wanneer ik een nieuw verhaal/foto's/etc. toevoeg!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active